Kandy 2 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Fokke Jong - WaarBenJij.nu Kandy 2 - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Fokke Jong - WaarBenJij.nu

Kandy 2

Blijf op de hoogte en volg Fokke

11 November 2018 | Sri Lanka, Kandy

Zondag 11 november

Kandy. Na het ontbijt naar het uitzichtspunt over het meer en de stad. Er is net een shoot gaande met twee modellen. Het blijkt om twee zussen en een trouwshoot te gaan. Intussen maakt de hele groep foto's en niemand sputtert.
Daarna een bezoek aan een edelstenen handel. Eerst een film over de winning, dan een demo van alle stenen, en daarna de showroom. Mooi maar prijzig en niet echt onze smaak. Wel bijzonder dat nog steeds handmatig wordt gewonnen. Dat spaart het milieu en zorgt voor een lange termijn bron. Ook worden de stenen zo het minst beschadigd. Mooi dat men het grote geld kan weerstaan.
We lunchen in hetzelfde gebouw. Daarna met de bus naar de botanische tuin. Bijzonder mooi aangelegd met een rijkdom aan bomen en planten. Zaheem geeft overal uitleg. Heel interessant maar het wordt daardoor wel slenteren. Na de tuin een demo over de traditionele kleding plus foto's n natuurlijk weer een winkel. Kochten er nog twee stellen een sieraad, hier wordt helemaal geen zaken gedaan.

Op weg terug de mogelijkheid uit te stappen in het centrum. Hans, Mia en ondergetekende stappen uit evenals Zaheem. Daarna gaat ieder zijn gang. Het is minder dan 1.5 km en dus niet laat terug.

We liggen nu bij het zwembad en hebben even gezwommen. Het water is tamelijk koud maar best lekker als je er even door bent.

Morgen reizen we verder en gaan we ook een stuk met de trein (omdat dat zo bijzonder mooi moet zijn). Ik kijk uit naar de theeplantages